Pozdrav Suncu
siječanj 22, 2017
Shitli pranajama – za rashlađivanje tijela
siječanj 22, 2017

Dobrobiti joge za muškarce

Iako na satovima joge žene još uvijek dominiraju sve je više muškaraca koji shvaćaju kako im upravo joga može vratiti izgubljenu gipkost ali i samopouzdanje.

Dobrobiti joge za muškarce

Joga je u svijetu postala disciplina koju sve više muškaraca prihvaća kao idealan trening kojim se postiže fleksibilnost udova i mišića kao i mentalna stabilnost. Mnogi sportaši uveli su vježbanje joge kao nadopunu redovitim treninzima upravo iz tih razloga. Za većinu ostalih rekreativaca postoji barem osam dobrih razloga zašto bi trebali uvesti jogu kao dio svoje svakodnevne prakse.

.1. Joga je učinkovita za cijelo tijelo

U sportovima poput nogometa ili tenisa tendencija je da se iskorištava samo 10 – 15 posto tijela dok kroz vježbanje joge cijelo tijelo bude angažirano što znači da se angažira svaki mišić, zglob i organ. Pravilnim treningom i disanjem krv bude obogaćena kisikom što stvara u tijelu više energije nakon vježbanja, nasuprot sportu koji tijelo iscrpljuje time što se stvara mliječna kiselina. Angažiraju se svi sustavi: kardiovaskularni, skeletalni, muskularni i endokrini.

2. Dobrobiti joge otkrivaju se i u krevetu

Od mnogih asana koje pomažu prokrvljenosti organa, posebno spolnih, poznata je Garudasana ili orao, vježba koja je najpoželjnija poza i za one koje imaju problem s prostatom. Dobra cirkulacija, opuštenost tijela i uma i poboljšana tehnika disanje učinit će svakog muškarca spremnijim u krevetu. Izdržljivost, fleksibilnost, raznolikost poza samo su neke dobrobiti za ljubavnike koji prakticiraju jogu. Mogućnost uzdržavanja od ejakulacije ili tehnike orgazma bez ejakulacije dostupne su ambicioznijim jogijima.

3. Joga je za sve težine

Bez obzira jeste li lagan ili težak, mršav ili debeo, joga će vam pomoći da ekspandirate vlastite mogućnosti u pogledu izdržljivosti, savitljivosti i snage.

4. Joga smanjuje bol mišića

To je važno za sportaše i rekreativce. Kada su mišići napeti puni su mliječne kiseline,a joga je uklanja kroz istezanja i duboko disanje. Joga pomaže i u oporavku nakon povreda i kod kroničnih bolova u leđima od kojih često pate oni koji puno trče.

5. Joga obnavlja energiju

Joga ne umara, ona osvježava tijelo i um čak i nakon dvosatne prakse. Pravilnim doziranjem vježbanja, relaksacije, disanja i meditacije vaše tijelo će biti doista revitalizirano i spremnije za nove napore.

6. Joga fokusira misli

Mnogi poznati sportaši svoje visoke domete zahvaljuju jogi poput slavnog košarkaša Kareem Abdul-Jabbara ili tenisača Johna Mcenroea. Za njih je joga savršena kombinacija mentalnog, fizičkog i emocionalnog treninga. Problem muškog ega postaje periferan jer joga uklanja suvišak potrebe nadmetanja i uspoređivanja s drugima a upućuje na unutarnju snagu i koherentnost karaktera. Prirodno, žene s tim imaju manje problema, muški um češće je usmjeren prema vanjskome pa je stoga joga savršena za introspekciju i restrukturiranje snage.

7. Joga čisti tijelo

Vježbanje joge zagrijava i pritom rastače toksine koji izlaze kroz znoj i posebno kroz izdah. Čak 70% toksina izlazi iz tijela normalnim disanjem. Usavršavanjem pravilnog troetapnog jogičkog disanja kao i pranajamom, posebnim namjenskim disanjem, taj postotak se i povećava. Tijelo slobodno od otrova slobodnije je i od stresa koji se gomila na fizičkoj razini i utječe loše na naše raspoloženje i zdravlje uopće. Vježbanje joge također značajno podiže imunitet.

8. Joga balansira um

Joga omogućuje mentalnu jasnoću i fokusiranost. Nakon nekog vremena praktikant je uzemljeniji, mirniji i manje sebično orijentiran što je odlično za one koji se bave ekipnim sportovima ili rade u timovima.