Korisni savjeti za polaznike joge
veljača 5, 2018
Joga = ljubav
veljača 16, 2018

Fitness ili joga?

 

YOGA JE IN

                                                              ili        

 

Zašto je vježbanje joge dugoročno zdravije i isplativije od znojenja u teretani

Različiti tipovi ljudi traže svoju najbolju rekreaciju i  mnogi je nalaze u teretani ili u  fitness centru. No je li takvo vježbanje, često forsirano i nenadzirano, doista najbolji način rekreacije? Za velik broj ljudi dugoročno nije. Postoji cijeli niz argumenata koji svjedoče o tome da vježbanje joge donosi veći boljitak kako na fizičkom tako i na psihičkom planu.

 

Opustiti se ili povećati napetost?

Vježbanje u fitness centru povećava napetost mišića što dovodi do mentalnog uznemirenja jer se vježbač uvijek nadmeće s nekim:  sa suparnikom, stvarnim ili zamišljenim, ili sam sa sobom.  Nasuprot tome,  kroz vježbanje joge dolazi do opuštanja tonusa mišića i postupnog smanjenja napora prilikom vježbanja. Rizik od povreda mišića i ligamenata je znatno manji , duh vježbanja je nenatjecateljski i usmjeren skladnom  razvoju grubog i suptilnog tijela.

Korištenje sprava poput utega i ostalih pomagala, dovodi do nerazmjernog jačanja mišićnog tkiva s jedne strane ali i problematičnog trošenja vezivnoga i koštanog tkiva s druge strane, posebno ako vježbač radi bez stručnog nadzora, što je uglavnom slučaj u našim fitness centrima. Pokreti su brzi i ishitreni u neuravnoteženoj  aktivnosti oprečnih mišićnih skupina, za razliku od joge gdje su sporiji i uravnoteženi s tijelom i dahom.

 

Disanje je prevažno da bismo ga zanemarili

Je li vam ikada itko savjetovao kako i koliko treba disati prigodom dizanja utega ili vježbanja na spravama?  Disanje je prevažno da bismo ga samo tako zanemarili. Koordinacija pokreta, daha i osjećaja jedan je od temeljnih zahtjeva joge koji vodi u uravnoteženom rastu cijelog bića, a ne samo pojedinih mišićnih struktura. Vježbanje raznih tehnika disanja i pranajame jedno je od najdragocjenijih iskustava na tečajevima:  dah je prvi i posljednji čovjekov čin u životu, ali je njegova primjena tijekom života jako zanemarena. Disanje u teretani je teško i neuravnoteženo što dovodi do povećane napetosti  i umora.  Nakon sat i pol vježbanja u fitness centru, slijedi težak zamor i klonulost, dok se nakon isto toliko vježbanja joge vježbač  osjeća oživljeno i  relaksirano.

 

Joga je za sve

Teže ćete u fitnessu naći starije osobe, zatim maloljetnike,  pa osobe s posebnim tegobama i povredama koje se nestručnim vježbanjem mogu pogoršati. Jogu može vježbati svatko čak i ako zdravstveno nije sto posto fit.  Redovitim vježbanjem joge s godinama se povećava fleksibilnost, otpornost i snaga organizma, što se ne bi moglo reći za mnoge sportove i  sustave vježbanja. Mogućnosti razvoja i rasta su neograničeni s dobi, spolom ili tjelesnom građom jogija.  Psihološka i emocionalna stabilnost kao i razvoj kognitivnih funkcija naredne su prednosti vježbanja joge pred standardnim sportskim aktivnostima.

Predrag Daraboš                                                                                                                                                                                                                                        Studio Shakti Varaždin