Pozdrav suncu
siječanj 22, 2017
Shitli pranajama – za rashlađivanje tijela
siječanj 22, 2017

Dobrobiti joge za muškarce

 

 

YOGA JE IN

Zašto joga nije samo ženska disciplina?

Sigurno nisam jedini koji se pita zašto razmjerno mali broj muškaraca redovito vježba jogu.  Većina studija zauzeta je od vježbačicama,  a dečki su stisnuti negdje u kutu. Je li joga doista izrazito „ženska“ disciplina? Ili, možda muškarci s njom u svezi imaju neke predrasude ili čak i bojazni?

Nekoliko tipičnih predrasuda

-joga je nekompetitivna disciplina a muškarci se vole nadmetati i dokazivati

-joga je ženska jer se radi s lakoćom, fizička snaga nije presudna, istezanje i opuštanje nisu u dinamici tipične muške rutine

-gipkost, savitljivost plus poneke od mentalnih sposobnosti poput strpljenja i prijemčivosti prirođenije su ženama pa se u početnom razdoblju vježbanja muškarci mogu osjećati inferiornijim

-joga je, poput baleta, rezervirana za žene i homiće …  i slične predrasude.

Osobno iskustvo govori mi da čim je društvo patrijarhalnije, tim je joga manje popularna kod muškaraca pa je u nekim takvim tradicionalističkim državama napadana i čak zabranjivana praksa.

Srećom, u nas fundamentalisti nemaju takav značaj pa slobodno možemo prakticirati jogu, zajedno žene i muškarci. A ovi potonji imaju barem osam dobrih razloga za dolazak u joga studio.

Dobrobiti joge za muškarce

  1. Joga je učinkovita za cijelo tijelo

U sportovima poput nogometa ili tenisa tendencija je da se iskorištava samo 10 – 15 % tijela dok kroz vježbanje joge cijelo tijelo bude angažirano što znači da se angažira svaki mišić, zglob i organ. Pravilnim treningom i disanjem krv bude obogaćena kisikom što stvara u tijelu više energije nakon vježbanja, nasuprot sportu koji tijelo iscrpljuje time što se stvara mliječna kiselina. Angažiraju se svi sustavi: kardiovaskularni, skeletalni, muskularni i endokrini.

  1. Dobrobiti joge otkrivaju se i u krevetu

Od mnogih asana koje pomažu prokrvljenosti organa, posebno spolnih, poznata je Garudasana ili orao, vježba koja je najpoželjnija poza i za one koje imaju problem s prostatom. Dobra cirkulacija, opuštenost tijela i uma i poboljšana tehnika disanja učinit će svakog muškarca spremnijim u krevetu. Izdržljivost, fleksibilnost, raznolikost poza samo su neke dobrobiti za ljubavnike koji prakticiraju jogu. Mogućnost uzdržavanja od ejakulacije ili tehnike orgazma bez ejakulacije dostupne su ambicioznijim jogijima.  http://astral.com.hr/jogom-do-boljeg-seksa/

  1. Joga je za sve težine

Bez obzira jesi li lagan ili težak, mršav ili debeo, joga će ti pomoći ekspandirati izdržljivost, savitljivost i snagu.

  1. Joga smanjuje bol mišića

To je važno za sportaše i rekreativce. Kada su mišići napeti puni su mliječne kiseline, a joga je uklanja kroz istezanja i duboko disanje. Joga pomaže i u oporavku nakon povreda i kod kroničnih bolova u leđima od kojih često pate oni koji puno trče.

  1. Joga obnavlja energiju

Joga ne umara, ona osvježava tijelo i um čak i nakon dvosatne prakse. Pravilnim doziranjem vježbanja, relaksacije, disanja i meditacije tvoje tijelo će biti revitalizirano i spremnije za nove napore.

  1. Joga fokusira misli

Mnogi poznati sportaši svoje visoke domete zahvaljuju jogi poput slavnog košarkaša Kareem Abdul-Jabbara ili tenisača Johna Mcenroea. Za njih je joga savršena kombinacija mentalnog, fizičkog i emocionalnog treninga. Problem muškog ega postaje periferan jer joga uklanja suvišak potrebe nadmetanja i uspoređivanja s drugima a upućuje na unutarnju snagu i koherentnost karaktera. Prirodno, žene s tim imaju manje problema, muški um češće je usmjeren prema vanjskome pa je stoga joga savršena za introspekciju i restrukturiranje snage.

  1. Joga čisti tijelo

Vježbanje joge zagrijava i pritom rastače toksine koji izlaze kroz znoj i posebno kroz izdah. Čak 70% toksina izlazi iz tijela normalnim disanjem. Usavršavanjem pravilnog troetapnog  jogičkog disanja kao i pranajamom, posebnim namjenskim disanjem, taj postotak se i povećava. Tijelo slobodno od otrova slobodnije je i od stresa koji se gomila na fizičkoj razini i utječe loše na naše raspoloženje i zdravlje uopće. Vježbanje joge također značajno podiže imunitet.

  1. Joga balansira um

Joga omogućuje mentalnu jasnoću i fokusiranost. Nakon nekog vremena praktikant je uzemljeniji, mirniji i manje sebično orijentiran što je odlično za one koji se bave ekipnim sportovima ili rade u timovima.

Predrag, Studio Shakti